Friday 11 December 2009

ya Allah...

terasa diriku memikul bebabn yang tersangat berat....sungguh berat sehingga membuatku hampir tersungkur...ya Allah sungguh berat ujian ini...apakah hamba ini dapat menggalasnya tampa terjatuh atau tersungkur ya Allah....kandangkala iman ku terasa goyah dengan ujian ini...hampir daku ingin berputus asa dengan ujian yang Dikau berikan...hampit goyah dengan apa yang telah Dikau ujikan kepada hambaMu yang lemah ini...Ingin saja aku berserah.....
tapi ku tahu setiap yang berlaku ada hikmahnya....setiap ujian yang Dikau berikan adalah ujian yang mampu digalas oleh hambaMu....Ya Allah kadang2 aku mempersoalkan ujian ini....
kadang2 aku mengeluh dengan ujian ini sehinggakan aku terasa ingin menyalahkan Mu ya Allah...Ya Allah,ampun kanlah dosa hamba mu....bukan diriku ingin menjadi hamba yang kufur..bukan diriku ingin menjadi hamba yang derhaka kepadaMu..tetapi diriku ini hamba yang lemah yang terlalu banyak godaannya yang terlalu nipis imannya...yang terlalu sedikit amalannya..yang tidak dapat menyaingi para kekasih mu...para sahabat kekasihmu dan seluruh sufi terdahulu...Ya Allah lindungilah diriku dibawah agamamu....jauhkanlah diriku daripada terpesong daripada ajaranMu dan ajaran kekasihMu Muhammad S.W.A..aku tidak ingin menjadi umatnya yang kufur sebagai khalifah...menjadi hamba yang rugi disisiMu...
ya Allah dengarkanlah keluhkesahku dipagi hening ini ya Allah..........

No comments: