Wednesday, 11 August 2010

ramadhan alkareem..


bismillah..

alhamdulilah,tahun ni aku berkesempatan lagi untuk menyambut ramadhan yang sungguh barakah ini..insyAllah azamku kali ini agar dapatkan khatamkan 30 juz alquran..insyAllah.
moga aku berjaya melunaskannya..Amin

dan untuk julung2 kalinya aku menyambut ramadhan sendirian bersama kawan2 tanpa reminder dari warden atau fellow bertugas..kire memang betul2 survivel lah ni..
teringat lagi,time kat hostel,semua di sediakan
bangun2 je tidur,makanan dah terhidang..dengar2 je azan,makan dah depan mata..Syukur Alhamdulillah

kini,bile nak sahur kene pikir nak makan apa..
nak buka kene pikir nak masak apa,makan apa,beli kat mane..
ya Allah memang betul2 dugaan dan cabaran lah kirenyer ni...x de sape nak ingatkan kite sahur..puasa dan berbuka..terasa cabaran itu tergalas di diri ini.

tetapi yang paling sedih sekali,aku tak terasa kehangatan ramadhan pun tahun ni..
terasa masih berada di bulan syaaban lagi sedangkan bulan ramadhan telah menjelang tiba.
Ya Allah,ampunkan diri ini..alhamdulillah pagi tadi tersedar untuk bangun sahur..
rase macam nak menangis je bile engat kan balik..
rindu masa menyambut ramadhan di sekolah dan matrik..terasa meriah dan di imarahkan..
hmm nak terawih pun kene decide tempat kat mane..

MasyAllah,memang dugaan..ini belum lagi masuk hari kuliah..
yang balik maghribnya lagi..
Ya Rabbi,berilah hambamu ini ketabahan dan kesabaran menghadapi dugaan dan cabaranMu.

2 comments:

Lukman Hakim 遐迩 said...

Hu3.. same la.. saya pon sekarang kena survival tok bangun sahur..
maklum la dah sambung belajar.. memang kena belajar hidup berdikari lebih sikit..
and pasal ur wish..
saya doakan agar anda berjaya menghafal 30Juz Al`Quran..
amin.

Salam Ukwah dari BloggerBoy

pakcikLie said...

salam, semoga ramadhan kali nie mendapat keberkatan pd diri kita...slmt berpuasa dan menjalani ibadah2 lain yg dituntut dgn tenang dan penuh keinsafan.