Sunday 21 October 2012

masak-masak

bismillah..

Hari ni mood memasak aku dah datang...hehe planningnye nak masak nasi putih+asam pedas telur ikan+kangkung goreng+telur dadar@ikan masin+air cincau. Dengar macam sedapkan.!?! aku pun dah teruje+terliur bila fikirkan.

Maka, dengan itu, aku merajinkanlah diri aku ke maydin untuk mendapatkan barang2 yang diperlukn...
seterusnya berhempas pulas bergaduh dengan periuk, blender bagai dengan penuh semangat dan keterujaan untuk hasilnya.

Tapi....hermm,hehe lain lak jadinya. nasi lembek+asam pedas telur ikan yg rasenye entah pape+kangkung goreng yg MASIN!!!!!!!!!+ikan masin yg hmpir hangus. =( Atoi, mang reject r kalau aku hantar makanan ni kat master chef. Agak2 ada tak Chef Jo@CMK cakap mcm ni, "saya rasa baik cik pergi kelas masakan dulu sebelum nak ke mari..." waaaaaaaa.....memng sedih sangat la..Dalam banyak-banyak 2, air cincau je yg ok.OK?!? haha ok la kot untuk aku.

Jenuh jugak la aku pikir, apa la yang kurang kat asam pedas ni...pikir punya pikir,aku  rasa aku tau kot...kurang lada+terlebih kunyit...hmm nampaknya lepas ni aku kene merajinkan diri ke dapur la.ops bukan sekadar ke dapur, tp kene praktis masak sekali ni..hehe insyallah


ops, tiada gambar untuk hasil masakan...segan nak tunjuk,memang hancus ^_^




No comments: