Friday 24 January 2014

Just My Own Way

Bismillah

Pagi tadi baru lepas buat informal interview. Nak kata nervous sangat tu tak lah, tapi perasaan cuak tu tetap ada. 1st time kan, nak kene interview dengan orang. Memang zero, satu pengalaman pun tak ada. So, nak tak nak, kene buat-buat berani la.

Dan cara ak pulak, semua benda kena spontan. Ak memang bukan stok-stok yang kene hafal atau buat skrip untuk presentation atau public speaking. Sebab kalau suruh ak menghafal, memang totally out. Makanya, dengan cara yang mudah ak cuba ulang kaji sekali lalu ap yang ak akan bentang atau cakap. Ayat ap yang ak akan karang....just wait and see je la.

Ada kelemahan sebenarnya cara yang aku buat ni. Pertama, probability untuk blur or stuck semasa bercakap mungkin ada (ak pernah mengalaminya) atau secara tiba-tiba idea hilang dari fikiran(itu pun ak dah rasa). Kedua, probability untuk kita berdiri dan mendiamkan diri dihadapan juga ada. Ketiga, probability untuk kita cakap dengan ayat yang terabur atau idea yang tidak tersusun( i deathly have feel it)Tetapi, perkara ini pun ada kelebihannya juga.  Pertama, membina pemikiran dan minda untuk bekerja pada waktu kritikal(ye la tuuu). Kedua, aku perasan, kalau orang cakap ikut skrip ni ak plain. Jadinya better tak payah ada skrip  =)

Macam mana pun, apa-apa cara yang digunakan pun tak kisah la. Yang penting korang selesa. Setiap orang lain caranya  =)


......salam maghrib 

No comments: