Thursday 30 January 2014

Shiro, Bermula Sebuah Cerita

Bismillah

Terlalu banyak rancangan yang disiarkan di tv. Keagamaan, percintaan, kemasyarakatan, sosialisme, dan banyak lagi genre yang dipaparkan. Namun, pilihan cerita yang ingin ditonton ada ditangan kita sendiri. Kita boleh pilih sama ada ingin menonton cerita@siaran yang boleh memberikan manfaat atau sebaliknya.

Walaubagaimanapun, dalam banyak-banyak cerita yang dipaparkan, ak sangat tertarik dengan drama "Shiro, Bermula Sebuah Cerita". Cerita ni mengisahkan dua sahabat terjalin erat di antara Ajak dan Shahrol sejak dari kecil lagi. Ragam mereka sebagai kaki kacau di sekolah, gigih bekerja untuk mencari pendapatan serta konflik keluarga.

Apa yang ak kagum dalam cerita ni ialah jalinan persahabatan yang wujud antara Ajak dan Shahrol. Nampak disitu kemanisan ukhuwah antara dua sahabat. Walau kadang kala berlaku percanggahan pendapat atau sedikit kedinginan, mereka tetap mengekalkan ukhuwah yang telah lama dibina. Even, cerita ni lebih kepada komedian genre, tetapi banyak terselit pengajaran yang kita boleh dapat darinya. Insya Allah 

1 comment:

Anonymous said...

Siapa yg jdi aliya tu