Sunday 30 August 2015

Tutup buku lama buka buku baru

Bismillah

Ayah kata, itu semua qada' dan qadar
Ibu kata, kalau bukan jodoh nak buat macam mana..
Along kata, dia mungkin baik tapi tak cukup baik untuk ati..
Wana kata, ini semua pengalaman jangan kecewa dengan diri sendiri.

Dan...hati aku kata
Semoga aku terus tabah dan kuat untuk menerima hakikat takdir ini.
Tipu lah kalau dah tak sayang.
Tipu lah kalau tak rindu.
Tapi lepas ni, aku kena kuatkan tekad untuk tidak mudah tunduk dengan perasaan.

Untuk awak..
Saya dah lama maafkan awak,
Mohon jangan simpan rasa serba salah,
Apa kelemahan saya, saya mintak maaf  untuk segala kelemahan dan kesalahan saya.
Saya tak sempurna untuk awak, walaupun saya cuba berubah untuk menjadi yang sempurna di mata awak.
Tapi, walau usaha macam mana pun, kalau bukan jodoh kita nak buat macam mana, kan.
Semoga kenangan kita yang baik jadikan ingatan dan yang tak baik jadikan pengajaran.

Terima kasih awak untuk segalanya.
Banyak yang saya belajar daripada awak.

Kadang-kadang hatiku berdegil...
Masih kah ada jodoh untuk kita lagi?
Hanya Allah yang mengetahui

Dan sebenarnya, kata along itu salah, bukan awak tak cukup baik untuk saya, tetapi saya yang tak cukup baik untuk awak..

No comments: