Monday 16 May 2016

Review Green Tea, Ahmad Tea

Bismillah

Alang-alang aku tengah minum green tea ni, meh aku nak review sikit pasal green tea jenama Ahmad Tea ni, compare dengan jenama yang lain.


Kenapa aku suka minum brand ni? Sebab....

1. Harga dia yang murah compare dengan brand lain. Dengan harga RM16 aku boleh dapat sekotak besar dengan isian 100bags tea.
2. Rasanya yang sedap. Compare dengan green tea jenama lain. Ahmad Tea ni tidak terlalu pahit walaupun tak letak gula.
3. Kurang kalori...dikatakan 1 bag tea tu ada 2kcl je. So sesuai la utk org yg tengah berdiet, kan. 
4. Khasiat green tea tu sendiri..tapi kalau nak tahu apa khasiat dia, boleh la google ya. Nanti panjang pulak aku nak membebel kat sini 😉

So, bila masanya aku akan minum green tea ni? 🤔
Biasanya aku minum green tea lepas ambil makanan yang berlemak dan berminyak. Agak-agak rasa menu makanan yang aku makan tu amat la "menyihatkan". Cepat-cepat aku minum green tea ni untuk cover rasa bersalah balik..bahaha


Lagi best setiap pembelian kotak besar ni percuma sudu..so, mmg banyak la koleksi sudu Ahmad Tea ni pada aku. Abaikan bentuk kotak yang sememeh penyek tu ea..hehe


No comments: