Wednesday 27 February 2013

Diary Bandung

Bismillah....

Tanggal 18 Desember 2012, aku bersama lima orang ahli kelasku diterbangkan ke Bandung untuk program pertukaran pelajar di Institusi Teknologi Bandung(ITB) selama 5 bulan. Yang bestnya, program ni ditaja sendiri oleh universiti aku (UTeM). Makanya,kami dapatlah pergi dengan perasaan gembira dan bahagianya


dayah, aku, husna

azhar, azran, paan

ha...nampak tak muka kebahagian dia. tapi sayangnya, boleh delay lak flight nya. Dekat sejam jugakla bertapa kat dalam kapal 2. akhirnya lebih kurang pkul 8pagi, kami selamat berlepas ke Bandung. YUHHUUUU....selamat tinggal Tanah Melayu, Moga bertemu lagi ^_^

Akhirnya, dalam pukul 10.30 pagi kami selamat sampai ke bandung (Bandara Husein Sastranegara Bandung). Time 2 dah hilang dah rasa teruja, yg ada hanya rasa letih dan jetleg(ceh,mcm jauh sgt je)


Lepas seketika check out dari bandara(airport) kami disambut oleh Agong and the gang untuk dibawa ke hostel dan diperkenalkan dengan suasana Bandung. Ops, lupa nak cakap, Agung ni bekas pelajar yang bertukar ke UTeM masa sem lepas, kira antara student yang terkenal la dgn lecturers kat UTeM 2. Dia ni sangat mesra dan sangat kelakar(nampak x bertapa tersenyum kebahagiannya dia kat bawah 2). Kawan Agung, Tara pulak adalah student yang akan dihantar ke UTeM untuk pertukaran dengan kami. Manakala Lee 2 student Malaysia yang belajar kat sini. Budak farmasi kat universiti panjajaran. Memandangkan dia dah lama duduk Bandung, memang hilang la slang cina dia. Agak kagum jugakla mendengarnya. 

dari kiri paan, Azran, Azhar, kawan Agung, Agung, aku, Husna, Tara, Dayah, Lee




Sebelum sampai ke hostel, kami dibelanja makan di restaurant yang superb. Nama dia Khatulistiwa, nama makanan dia buat kita pikir 3/4 kali jugakla untuk kami yang baru pertama kali sampai di sini. Dekat RM300 jugakla habis kat sini. Tapi makanan dia memang superb. Kira tak rugi la kalau cuba. Harga makanan dalam 17,000 rph dan ke atas.


Ok, gambar kat atas 2 pulak gambar bersama Dr Ari(Head Department Fakultas Teknologi Industri) iaitu orang bertanggung menguruskan akedemik kami di sini.

Akhir sekali, inilah gambar pintu gerbang kampu baru kami. Memang ala2 universiti dalam taman la, memang cantik. Hermm, kalau nak futher search tentang universiti ni boleh click kat link ni ye ITB. Oklah, ak berhenti di sini dulu ye.

No comments: