Friday 29 August 2014

Sepatu Bergetah

Bismillah

Sedang aku berjalan-jalan sambil meninjau makanan di café, ternampak kawan team booster aku yang sedang khusyuk menunduk dibawah meja. Dengan penuh tanda aku pergi ke arahnya...

Me: Hai, what are you doing Meth?(not real name)
Meth: I just fixed my shoes. Tapak kasut tercabut la..
Me: Oh...maybe you should put hard glue la...(sambil meninjau2 kasut dia ala mak jemah)

the end....

Actually, yang aku nak cerita kat sini bukan pasal kasut dia yang dah rosak tu. Tapi aku lebih tertarik dengan cara dia menyelesaikan masalah. Korang tau, dia guna rubber bend untuk ikat tapak kasut dia dari terus tercabut. Really interesting, kan?! How creative he is. Kalau aku tu, dah tanggalkan terus. Jenis tak sabra macam aku ni memang suka ambil jalan mudah. (not really good attitude, actually).

So lepas ni, kalau korang ada kasut yang tapak dia hampir tertanggal di waktu-waktu kritikal, boleh la cuba cara ni, k. =)
 

No comments: