Wednesday 18 November 2015

Review : Nasi lemak Cik Chom Batu pahat

Bismillah

Semalam lepas balik dari UTM enchi sebelah tanya makan apa yg sedap kat sini.
Then, dah tentu2 la aku xtahu...lama kot aku tinggalkan JB

Tapi...tiba2 dapat idea nakal nak ajak dia try test nasi lemak yg heboh2 kat FB tu.
Tadaa...  Warung Nasi Lemak Cik Chom la
Nampak dalam gambar, memang terbaik la kan..
Ada sotong besar..ikan besar...ada nasi warna hijau..
Mana la food lover macam aku ni tak tertarik nak cuba



Selama ni tengok hujung mata je kat FB
Sebab pikir bertapa jauhnya Melaka dan Batu pahat itu la kan..
Alang-alang dapat peluang ni, singgah ler

Gigih memandu dari JB ke Ayer Hitam seterusnya ke Sri Gading.
Perjalan tu ada dalam 50km jugak la.
Nak direction boleh usha FB dia, k =)

Sampai2 sana..kitorang beratur untuk order makan.
Aku order nasi lemak sotong, enchi sebelah order nasi lemak ayam tambah telur.



Dalam satu dish tu ada nasi hijau+putih, epal hijau, sambal, kacang+bilis dan protein pilihan.
untuk senarai harga, boleh tengok kat bawah ea..

Ini senarai harga untuk jeni2 nasi lemak sana

Apa komen aku,
Aku bagi 2 bintang untuk rasa nasi lemak dia.
4 bintang untuk sotong dan ayan goreng pulak.
Ayam goreng dia sedap wey, rasa manis plus segar.
Sotong dia aku rasa kurang sikit, tapi enchi sebelah kata sedap.
Mungkin kena ikut test masing2 kot.
Sambal dia pulak, ok la..ada rasa kampung2 sikit. sedap jugak manis pedas.

Untuk air..ada air biasa or jus buah jugak.
Time makan tu kami order air jus tembikai. Di sebabkan air tu dalam gelas besar
kami kongsi je air tu. Harga dia pulak dalam Rm4

Bagi aku rasa nasi lemak dia ok la, boleh makan untuk pertama kali.
Tapi untuk kali kedua dan berikutnya, boleh pikir lagi.

Well, ini apa yang aku rasa tau..lain orang lain selera dia.
Nak puaskan hati, boleh la engkorang pulak try test.
Mana tahu, aku je yg terlalu cerewet..hehe










No comments: