Friday 27 November 2015

Koyak@Sakit Bucu Mulut

Bismillah

Baru-baru ni bucu mulut aku tiba-tiba je sakit.
Penah rasa tak korang?
Azab wey, nak makan nak cakap.
Sampai satu tahap tu aku menangis sampai orang sebelah aku risau.
Padahal aku stress sebab xboleh nak makan kesan sakit mulut hingga buat aku gastric.
Sorry ye encik sebelah..tak memasal je awk risau sy sentap.

Macam mana boleh terjadi?
Mula-mula tu tumbuh biji-biji air dan pedih.
Lepas tu terus pedih macam nak tanggal mulut.
Jenuh aku pikir apa sebab tiba-tiba je naik macam tu.
Last-last aku buat keputusan berani mati utk letak garam CMD tu.
Pedih dia, mak ai...hanya Allah je yang tahu.

Itu pun sebab pikir boleh sembuhkan je.
Sebab tu gagah nak letak.

Tapi, cubaan aku gagal.
CMD tu hanya mengeringkan je,
Hujung bibir still sakit lagi.

Lepas 2 hari sakit, baru aku gagahkan diri pergi jumpa doktor.
Asalnya aku tak nak pergi,
Sebab pikir takat sakit sikit macam tu je pun nak pergi jumpa doktor ke?.

Tapi bila pikir hari ni aku nak balik kampung,
Jadi aku gagahkan jugak la pi hadap muka doktor tu.

Dan akhirnya...
Tadaa...doktor tu bagi aku ubat ni.


Aku xtahu apa nama ubat ni.
Tapi aku tahu, ubat ni tersangat la best.
Sebab...mulut aku dah tak susah nak bukak lagi.
Dah xrasa sakit sangat daripada sebelum ni.
Dah boleh aci bukak mulut besar-besar..eh, tu tipu 
Ni baru sekali letak tau
Harap, cepat la sembuh mulut ni
List mengidam kau banyak lagi tak cover ni...UPS

Bila pikir balik,
Rugi je aku tahan sakit selama dua hari.
Sampai membazir air mata plus menipiskan dinding perut aku tu.

Kesimpulannya...
Kalau dah tahu sakit tu, pergi je la jumpa doktor.
Tak perlu nak buat-buat gagah tunggu sakit sembuh sendiri..
#nasihatutkdirisendiri 

No comments: