Monday 4 February 2013

Tulisan atas kertas

Bismillah...

Alhamdulillah, dah nak masuk 3 minggu aku kat sini.banyak jugak perkara yang aku belajar dan diajar. Terima kasih pada semua yang membantu.

Dulu aku selalu terfikir, antara adik-beradikku siapakah yang aku rela pemergiannya dahulu. Ku akui lumrah hidup bersama, sering ada pergaduhan dan persengketaan serta salah faham. Namun, secara jujurnya, aku sendiri tidak rela kehilangan salah seorang dari mereka melainkan biarlah aku yang tiada.

Walau kadang aku marah dengan akak sulungku, tapi ku tahu, bertapa banyak jasa dan pengorbanan yang telah dia taburkan pada kami. Walau angahku sering membuli aku waktu ku kecil, namun dia sering memberiku nasihat dan dorongan untuk merentas kehidupan. Walau sewaktu kecil aku sering bergaduh dengan adikku ana, namun dia banyak menyedarkan aku erti pesaudaraan. Walau aku sering marah dengan perangai keras kepala adikku aliah, namun dia sering membuatku tersenyum melihat keperibadian yang sebaliknya. Walau kadang kala aku marah dengan sikap adikku fatin, namun sikapnya yang mudah dilentur membuatku kagum kepadanya. Jadi, siapa yang ku rela? Jawapannya, biarlah diri ini yang pergi dahulu, kerna aku tamak untuk kehilangan salah satu.

Ya Rabb, jgn pisahkan kami sewaktu kami hidup atau telah meninggal dunia. Satukan lah kami di bawah arasyMu dan jauhilah kami dari musibah yang maha dasyat yang kami tidak mampu menanggungnya. Ya Rahman, Kau Peliharalah ibu bapaku kerna mereka lah insan yang berjaya mendidik kami sehingga kami mengenal-Mu.


1 comment:

Unknown said...

cdy bace ni zaty..huhu